본문 바로가기

말글터/마음의 소리

The New Pleasure - Khalil Gibran, <The Madman>

Last night I invented a new pleasure, and as I was giving it the first trial an angel and a devil came rushing toward my house. They met at my door and fought with each other over my newly created pleasure; the one crying, “It is a sin!“—the other, “It is a virtue!’

어젯밤 나는 새로운 즐거움을 만들었다. 내가 그것을 처음 즐기는 동안 천사와 악마가 내 집으로 달려왔다. 그들은 내 방문 앞에서 만나 나의 새로운 즐거움을 두고 다투었다 ; 한 명은 "그것은 죄악이야!"라고, 다른 한 명은 "그것은 미덕이야!"라고 외쳤다.

- Khalil Gibran, <The Madman>, 'The New Pleasure'